W końcu coś nie związanego bezpośrednio z mechaniką klękania. Pstrokaty jest ciekawy dlatego, że kosztuje 0 i po opuszczeniu gry wraca na rękę właściciela. Jeśli przeciwnik ma jedną postać z intrygą warto jej dołączyć Pstrokatego, bo wówczas nawet jak obroni takie wyzwanie to i tak traci kartę. Przydaje się do dorzucenia na obniżarki czy postacie z Pieczęcią Namiestnika. Inny manewr to danie tej karty postaci, którą i tak mamy zamiar klękać za pośrednictwem Melisandre. Nic tak nie cieszy rogacza jak pusta ręka przeciwnika i klęczące postacie na stole.
Ocena: 5
Zachwyty nad tą kartą nie mają końca. Jest oczywiście dobra ale problem jest jak ją zmieścić do talii. Jeśli talia składa się z 60 kart a grając na Wierności zazwyczaj 15 kart to neutralne to zostaje nam 45 kart. Około 30 to pewnie postacie, więc zostaje nam ok miejsc na niepostaciowe karty Baratheonów. 3 przeznaczamy na karty ekonomiczne. Do tego trzeba dodać Czerwoną Twierdzę, Widziane w Płomieniach, Światłonośnię, Komnatę Malowanego Stołu.... Jak to zmieścić. Większa szansa w taliach na Sztandarze z Jeleniem.
Ocena: 4
Taki niby Balon z obostrzeniami i to owe obostrzenia obniżają wartość Wąsacza. Wystarczy, że przeciwnik ma kartę fabuły z czechą Lato albo Ty nie masz takiej z cechą Zima i postać jest średnio użyteczna, a na samych kartach fabuły z cechą Zima grać się nie da bo niemal wszystkie dają około 2-3 złota. Karta na przyszłość, jak wyjdzie agenda Królowie Zimy.
Ocena: 3
Co tu dużo mówić, per saldo wychodzimy z kartami na 0 (jedna zagrana, jedna dociągnięta), a inicjatywę i tak na ogół mamy dużo. Brak miejsca na tę kartę.
Ocena: 2
za 3 mamy postać z siłą 2 i dwoma ikonami. Umiejętność daje jednorazowo złoto rodzie, który i tak ma go dużo. Je dużo więcej lepszych postaci w tej cenie.
Ocena: 2
Wieża Namiestnika
Kolejna karta nad którą było słychać achy i ochy. Tylko aby wieża działała to musimy zaatakować postacią z okiem, wygrać i sobie ją cofnąć. Zatem na rączkę wraca nam Tyriona, Tywina bądź Jaimy'ego. Czy jest to gra warta świeczki, raczej nie...
Ocena: 3
Postać w sam raz w 1 sztuce do talii. Kombi się z Doranem a jak zginie to zabijamy postać przeciwnika. Przykładowo rzucamy 5 kartę fabuły - Dziki Ogień - gdy na stole jest Doran i wygrywamy inicjatywę. oddajemy pierwszeństwo przeciwnikowi a Quentyn ginie zabijając postać z siłą mniejszą niż 9....
Ocena: 5
Jego Żmijowe Ślepia
Martellowie z przegrywanie są za pan brat, więc za darmo patrzymy na rękę przeciwnika i wyrzucamy coś ciekawego. Tańsze i łatwiejsze do zagrania niż Widziane w płomieniach, do tego nie lojalne więc znajdzie się chyba w każdej talii ze Sztandarem ze Słońcem. Tego typu karty zawsze są brane w kilku sztukach i tak zapewne będzie w tym przypadku.
Ocena: 6
Koszt 5 u frakcji która z ekonomią ma problem to bardzo dużo. W zamian dostajemy postać z jedną ikonką - masakra. Gdyby zabierał słowo kluczowe to byłby wart rozważenia, ale on tylko zyskuje takie słowo....
Ocena: 2
Wieża Cieni
Ekstra miejsce dla Nocnej Straży. Z kartami działającymi na miejsca (Halder), mamy bardzo dobrą kartę dla tej frakcji co zdarza się niezwykle rzadko. Dobrze kombi się z kartą fabuły Za Straż!. Nic tylko brać.
Ocena: 5
Karta ewidentnie na przyszłość. Jak będą pozostali Bracia Krwi oraz agenda Królowie Lata będzie często spotykany na stołach. Do tego czasu przeczeka raczej w klaserze.
Ocena: 3
Kolejny element burna. Dobre kiedy atakuje nas masa postaci, bądź gdy Danaerys stoi ewentualnie Balon ma Koronę ze Złota i trzeba go łaskawie dobić. Trzeba pamiętać, że karta działa także na Twoje postacie!
Ocena: 5
Rycerz Rodu Florentów
Za 5 mamy postać z siłą 3 i dwoma ikonami. Opcjonalnie zabicie swojej postaci. Jedyne sensowne zagranie to po Pierwszym Śniegu Zimy albo po Varysie. Szkoda się o nim rozpisywać.
Ocena: 2
Za Sztandar Róży
Podsumowanie jak wyżej. Póki Tyrellowie nie będą mieli bonusów za opuszczenie gry przez ich postać jest to karta zupełnie niegrywalna.
Ocena: 1
Mance Ryder
Postać pod talie z przyszłościową agendą Dzikich. Obecnie trudno znaleźć miejsce dla niego, gdyż za mało jest ciekawych Dzikich. 3 ikonki i renoma podnosi jego wartość na tę chwilę.
Ocena: 3
Jak posiadasz mniej żetonów niż przeciwnik to będziesz potrzebował innej karty niż postać za 3 z siłą 2 i mieczem... Podstęp dziś jest w odwrocie tak jak ta karta...
Ocena: 2
Tylko i wyłącznie jak potrzebujemy maestra do innych kart (zob. niżej). Poza tym to tylko jak brakuje postaci z intrygą.
Ocena: 3
Na plus wychodzimy dopiero za drugim wydarzeniem. Jak masz dużo wydarzeń w talii to warto rozważyć tę kartę o ile się zmieści. W taliach na Wierności będzie trudno to zmieścić. Co innego na Sztandarach.
Ocena: 3
Karta pozwala uniknąć negatywnego efektu Gregora. Poza tym to alternatywny sposób dojścia do najbardziej potrzebnych w danym momencie kart. Co ważne nie trzeba tego zagrywać koniecznie na swoją postać. Ocenę końcową osłabia nietrwałość dodatku.
Ocena: 4
Karta ewidentnie do talii mających mnogą liczbę Maestrów bądź/i z kartą fabuły Jesteśmy aby Służyć. Pytanie czy znajdzie się na nią miejsce w taliach na Wierności.
Ocena: 3
Pierwszym problemem tej karty jest koszt. Ile mamy neutralnych postaci? Jak już są w grze to czy opłaca nam się nimi klękać? Karta dla przyszłych talii opartych na np. Dzikich. W obecnym czasie to niestety klaser
Ocena: 2
7 złota jest nie do pogardzenia. Dla kogo przede wszystkim jest ta karta? Nocna Straż ma dużo tanich postaci i brak gotówki, więc tam nadaje się idealnie. Poza tym Starkowie też mają kilka tanich postaci a za poświęcenie dostają bonusy. Przydatne także kiedy chcemy poświęcić własną postać z efektem wejścia i wprowadzić zaraz jej kopię do gry.
Ocena: 4
Oczekujesz że przeciwnik ma Atak z Ukrycia, a sam posiadasz Królewski Trakt. Oto jeden z przykładów zastosowania karty. Przydatne np. u Greyjoyów gdzie Rybi Wąs ma jeszcze bonus za cechę Zima.
Ocena: 4
Wartość roszczeń 2 zawsze jest w cenie i jak do tej pory karta fabuły dająca przy takich roszczeniach najwięcej złota. Nicy tracimy 1 punkt władzy ale roszczeniami to nadrobimy. Stara Niania może także anulować negatywny efekt karty
Ocena: 4
Karta używana w taliach z dużą ilością postaci. Sieczkę robi z agendą Lord Przeprawy. Z dużą ilością złota i nie jest podatne na Przewagę na Morzu. Dodatkowo daje siłę w dominacji. Czyli ekonomia jest, moc jest :)
Ocena: 5
Masówka na niechciane dodatki, ale raczej nie zastąpi Konfiskaty, bo nie rozwiązuje problemu na stałe oraz daje mniej złota. Karta ciekawa jeśli będą dodatki z efektem wejścia.
Ocena: 3
Wersja Liczenia Miedziaków z opóźnionym zapłonem i możliwością wzięcia złota jeśli nie potrzebujemy kart. Czy jest lepsze niż Liczenie Miedziaków. Na pewno nieco inne i przydatne jak potrzebujemy cechy Zima.
Ocena: 5
Rozszerzenie Wilki Północy jest przede wszystkim dla graczy Starków, ale osoby grające innymi rodami też znajdą ciekawe dla siebie karty. Dziękuję za liczne odwiedziny na stronie i zapraszam na kolejne teksty o Grze o Tron
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz