środa, 1 czerwca 2016

Najlepsze karty po pierwszym cyklu

Niedawno zakończył się pierwszy cykl zestawów fabularnych i z tej okazji zorganizowałem konkurs na najlepsze karty jakie wyszły do tej pory. Poniżej przedstawiam 5 najlepszych Waszym zdaniem kart w poszczególnych kategoriach.

Dodatki

4. Lód
Możliwość zabicia dowolnej postaci zawsze jest w cenie. Po wyjściu Rozszerzenia dla Starków dość często widziana karta na stołach.

4. Makowe Mleko
Karta potrafiąca nie raz rozstrzygnąć wygraną. Czyszczenie tekstu Melisandre, Eurona bądź Nymeri czasem całkowicie hamuje przeciwnika.

3. Klacz w Rui
Karta robiąca furorę przez miesiąc, czyli aż do wyjścia Pierwszego Śniegu Zimy. Dalej doceniana za praktycznie dawanie możliwości wygrania jednego niebronionego wyzwania.

2. Zniesławiony
Zabranie oczka powoduje przede wszystkim podatność na Lyseńskie Łzy i jest najczęściej zabieraną ikoną

1. Korona ze Złota
Bezpośrednia możliwość zabicia Melisadre czy Catelyn (lista potencjalnych celów jest oczywiście znacznie dłuższa) z Zestawu Podstawowego to jest moc. I co z tego, że tylko 1 sztuka w talii. Korona za 1 miejsce pośród dodatków należy się tej karcie.



Miejsca

5. Arborn
Karta dająca niesamowitego kopa na starcie i nie działa na nią większość kart.

3. Aleja Czarnego Cienia
Karta przeznaczona dla tych rodów które mają w założeniu wygrywać oczka: Martelli, Lannisterów, (czasem) Tyrellowie. 10 kart to całkiem spora szansa na znalezienie Zemsty za Elię czy innego Dracarysa a przy okazji szansa żeby pokazać przeciwnikowi że to się ma i działać psychologicznie.

3. Królewski Trakt
Jak mawiał Napoleon, do wygrania wojny potrzebne są trze rzecz: kasa, kasa i jeszcze raz kasa...

2. Czerwona Twierdza
Dociąg plus niemal gwarantowane wygrywanie najważniejszego wyzwania to bardzo dużo. Twierdza ostatnio stała się bardziej podatna na niszczenie i zamarzanie.

1. Tron z Morskiego Kamienia
Wbrew nadziejom niektórych na pierwszym miejscu nie znalazł się sławny Dar Brandona. Kolejna karta dająca możliwość wybrania ginącej postaci. Znak czasu - zabijanie kluczowej postaci jest w modzie. Dostrzeżono także synergię z Toporkiem.




Karty Fabuły


5. Tahanie Nićmi
Karta pozwalająca uruchomić efekty kart fabuły które normalnie dają mało złota i do tego daje dochód w wysokości 4 złotch smoków. 

4. Marsz na Mur
Niezawodny jako pierwszy plot, gdy przeciwnik miał kiepski start i wystawił tylko 1 postać, jak również po czyszczeniu stołu (Varys, Pierwszy Śnieg Zimy).

3. Powstanie Krakena
Karta umożliwiająca wygranie w jednej turze. Balon inkasuje kilka punktów i jest po grze. Z Pieczęcią Namiestnika ma ich połowę z potrzebnych do zwycięstwa.

2. Strażnicy Północy
Karta pozwalająca masie starkowych postaci włączać się do wyzwań w dowolnym momencie. Daje niesamowite pole do trzymania przeciwnika w szachu i odpowiedniego dysponowania postaciami.

1. Pierwszy Śnieg Zimy
Karta uwalająca niektóre talie (pa pa rushowe zielone rycerzyki) i powodująca, że jak nie jesteś na nią przygotowany to masz małe szanse na dobry turniejowy wynik. W niektórych taliach daje też plusy zagrywającemu, który wraca sobie postacie z efektem wejścia.



Wydarzenia

5. Wsparcie Ludu
Karta umożliwiająca wyszukanie potrzebnego miejsca została doceniona, tym bardziej że nie ograniczmy się do wyszukiwania np. w 10 kartach

4. Róża Lady Sansy
Karta znalazła się w zestawieniu chyba jako pokłosie miesiąca rycerzy róży, którzy częstotę kartę zagrywali. Mimo, że zielone karty mają obecnie zastój, to Róża pozostała w pamięci graczy

3. Zemsta za Elię
Zobaczyć minę przeciwnika, atakującego na miecz z roszczeniem 2 po zagraniu tej karty: bezcenne. Poza tym doceniono przekierowanie efektów zastępczych roszczeń.

2. Lyseńskie Łzy
Najtańszy sposób wy zabić istotną postać przeciwnika. Karta zyskała na znaczeniu po serii kart zabierających ikonę oka. Teraz zabicie np. Varysa nie stanowi aż takiego problemu.

1. Dracarys!
Karta dzięki której Targrayenowie wciąż znajdują się pośród topowych talii. To, że zabija większość postaci to jedno, inną sprawą jest zagrywka psychologiczna blokująca czasem przeciwnika, który obawia się stracić ważną postać.




Postacie nieunikalne


3. Kruk Posłanie
Tani dociąg bądź ewentualny roszczeniochłon (vel Morcik, vel szpeń). Tanie i dobre.Jedyna karta Nocnej Straży w powyższym zestawieniu.

3. Bękarcia Córka
Z kartą Jego Żmijowe Ślepia niszczy rękę przeciwnikowi bardzoskutecznie. No i oczywiście jest dobrym roszczeniochłonem, który ewentualnie dostaje bonusowe ikony z Nymerii.

3. Nadzorca Psiarni z Winterfell
Zmora wszystkich przeciwników Starków. Wrzucony w strategicznym momencie Szary Wicher zastraszy nam kluczową postać, wrzucona z Damą Catelyn przyblokuje wydarzenia, Blackfish znienacka dostanie koronkę z renomy, przegrywamy wyzwania na ikonkę w której Starkowie mają 1 siły. Wartość karty podniosła się jak wyszło więcej Wilkorów.

2. Czerwone Płaszcze
Postać, która szybko potrafi przepchnąć wygranie na intrygę, a Lannisterowie potrafią dzięki temu posprzątać stół przeciwnika z postać, jak również jego rękę.

1. Wyznawcy Ognia
W karcie doceniono przede wszystkim synergię z Stannisem oraz kartami dającymi bonus za wygranie dominacji. Pewnie dla niektórych pierwsze miejsce dla tej karty to zaskoczenie, ale taka była wola ludu.



Postacie unikalne


5. Tyrion Lannister

Karta dla której często bierze się Lannisterów jako Sztandar. Pieniądze w fazie wyzwań uruchamia się na wydarzenia, zasadzki, czy podpakowanie Czerwonych Płaszczy

4. Ogar
Duża siła, niski koszt mobilizacji i zasadzki. Jeśli  jego wymuszona reakcja na początku cyklu była wadą, to teraz jest zaletą.

3. Robert Baratheon
Postać potrafiąca przełamać niemal każdą obronę. Dodatkowo renoma i zastraszenie. Wraz z innymi kartami Baratheonów karta ustawiająca stół.

2. Tywin Lannister
Doceniono jego wkład w pierwszych etapach gry. Daje ekonomię a ewentualnie nie użyte środki podnoszą siłę Tywina. Wszystkie ikony i renoma. Niemal ideał.

1. Nymeria Sand
Postać wygrała o przysłowiowy krzywy ząb. Zabranie wybranej ikony wybranej postaci ustawia grę. Nagle wszyscy okazują się podatni na lyseńskie łzy, nagle Gregor nie ma czym atakować, nagle Mirri okazuje się niezdolna do samodzielnego wygrania wyzwania, frakcje z deficytem oczek i ikon w ogóle pogrążają się w rozpaczy.




Z ciekawostek statystycznych. Najwięcej kart nominowanych do listy pochodziło z rodu Lannisterów. Całkiem sporo było także z innych rodów, ale zdecydowanie odstawała Nocna Straż (3 karty wymienione przez graczy).

Dziękuję wszystkim za udział w konkursie i zapraszam na kolejny za około pół roku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz