środa, 16 listopada 2016

Lwy Casterly Rock - omówienie Rozszerzenia

Po długim oczekiwaniu wreszcie pojawiło się duże rozszerzenie, tym razem poświęcone Lannisterom. Poniżej krótki omówienie zawartości Lwów Casterly Rock.
 

 
Cersei Lannister
Nowa wersja karty z Zestawu Podstawowego. Czy lepsza? To zależy. Stara Cersei świetnie działa z Aleją Czarnego Cienia, wyciągając Próbę Walki. Nowa generalnie daje większą możliwość szybkiego zebrania punktów władzy i nie klęka atakując na oko. Umiejętność działa zarówno przy wygranej intrydze, jak również przy okazji odrzucania kart z uwagi na niską rezerwę. Generalnie szybkie zbieranie punktów jest lepsze niż zwiększone odrzucanie kart, tylko pytanie: czy Lannisterowie mogą dorzucić kolejną postać o koszcie 7?
Ocena: 5
 

 
Tyrion Lannister
Kolejna postać mająca odpowiednika w Zestawie Fabularnym. Nowy krasnal poza złotem może dać Ci dociąg albo podniesie roszczenia. Jak dla mnie jest równie dobry jak stara wersja pod warunkiem że gramy na wielu wojownikach klanu. Tak jak w przypadku siostry jest to kolejna postać o koszcie 7, a nawet Lannisterów nie stać na kilka postaci o takim koszcie.
Ocena: 5
 


Kevan Lannister
Stryj Tyriona de facto co turę cofa postać przeciwnika. Wchodzi z Królewskiego Traktu, którego na powrót wprowadza do gry ze swojej umiejętności, atakuje na intrygę, cofa się wraz z postacią przeciwnika na rękę dzięki Wieży Namiestnika.
Ocena: 5
 

 
Timett syn Timetta
Postać li i wyłącznie do talii opartej na wojownikach klanu. Będzie działał podobnie jak Mirri, ale chyba na razie nie ma co myśleć o wysypie wojowników klanu na stół, skoro w epoce Valara zbyt wielu postaci na stole nie będzie. Poza tym zawsze usunie jakąś tańszą postać, aby przeciwnik musiał poświęcić coś droższego z roszczenia. Karta dobra, a jak wyjdzie więcej wojowników klanu może być świetna.
Ocena: 4
 

 
Ser Jaime Lannister
Nie ma się za bardzo co o nim rozpisywać. Gorsza wersja niż w Zestawie Podstawowym. Obecnie do pogrania z Baratheonami, gdzie da coś Barristanowi, ale u Baratheonów jest mało rycerzy. Sam sobie może dać drugą intrygę, jakby Martellowie chcieli mu jedną zabrać. Ten Jaimy raczej poczeka na lepsze czasy - więcej Królewskiej Gwardii.
Ocena: 3
 

 
Tywin Lannister
Tywin Lannister z Zestawu Podstawowego to jedna z najlepszych postaci w grze i robi olbrzymią różnicę. Z tego powodu brak sensownego zastosowania dla innych jego kopi. Grabież nie jest sposobem na wygranie przez Lannisterów. Jedyne zastosowanie to podejrzenie kart, aby Gregor zabił właściwie postacie.
Ocena: 3
 

 
Chella Córka Cheyka
Chella rośnie wraz z zabijanymi przeciwnikami. Dość szybko możemy mieć postać z siłą 6 renomą i zastraszeniem. Naprawdę dobra postać, która nie potrzebuje innych wojowników klanu. Pewnie zakotwiczy w wielu taliach na sztandarach z lwem.
Ocena: 5
 

 
Maruderze ser Gregora
Szału nie ma. Raczej nie dla talii typowo lannisterskich. Nieźle będzie działał w talii Greyjoy/Lannister dając większe pole dla podbierania miejsce przez Eurona.
Ocena: 3
 

 
Shagga syn Dolfa
Sensowny tylko w taliach na wojownikach klanu. Będzie ciekawie działał z nowym Tyrionem i koroną dla młodego króla.
Ocena:4
 

 
Taena Merryweather
Dobrze współgra z Kevanem (odrzucamy miejsce za 4, które dzięki Kevanowi wraca za darmo). Przyda się poza tym do talii ze Sztandarem z Lwem, dając dociąg innym rodom. Zawsze można w ten sposób zutylizować duplikaty martwych postaci.
Ocena: 4
 

 
Księżycowi Bracia
Zawsze dobre jako straszak nawet jak nie masz tej karty na ręce. Tzw. skaczące lwy będą obecnie o tyle groźniejsze, że nawet nie mając pieniędzy mogą zagrać jakieś postacie z ręki. Co więcej Księżycowi Bracia dołączają do dowolnego wyzwania w którym uczestniczy wojownik klanu, czyli mogą np. pomóc Chelli w wyzwaniu na intrygę
Ocena: 5
 

 
Szpieg Czerwonej Twierdzy
Spełnienie warunku posiadania więcej kart niż przeciwnik nie jest trudne. Cofanie postaci jest przydatne, ale czy nie lepiej mieć Pierwszy Śnieg Zimy, który robi to samo ale na masową skalę? Chyba w obecnych taliach brak miejsca na taką postać
Ocena: 2
 

 

Alayaya
Postać za 2 z taką właśnie siłą i 1 ikoną. Opcjonalne zabieranie złota, ale najczęściej w momencie ataku przeciwnik wyda już całe złoto. Jak wyżej, chyba nie ma miejsca na taką postać w taliach.
Ocena: 2
 

 
Ser Lancel Lannister
Gracze Lannisterów będą pewnie marudzić, że na stole najczęściej mają 2-3 postacie z cechą Lord/Lady i Lancel będzie warzywem i pewnie tak będzie. natomiast Lancel może mieć świetlana przyszłość w taliach, gdzie Lannisterowie będą wsparcie dla głównego rodu. Będzie stał wraz z Gregorem (10 siły i 2 ikony to całkiem nieźle) albo Tyrionem (4 siły i 2 ikony też nieźle). Ponadto ma poszukiwane cechy. Większym problemem będą Koszmary i okaże się że sam Lancel będzie służył do wygrywania dominacji...
Ocena: 3
 

 
Tommen Baratheon
Młody król. Czy przydatny? Jak gracz nie ma kart (czyli najczęściej przeciwnik) to nie może zbierać władzy za bonusy w trakcie wyzwań. Jak przeciwnik nie ma kart na ręce to najczęściej i tak Lannister kontroluje grę. De facto Tommen może zastopować talie nastawione na szybkie zebranie 15 punktów władzy.
Ocena: 3
 

 
Strażnik Lannisportu
Każdy gracz ciągnie po karcie, ale to najczęściej Lannister będzie z tego korzystał. Ciekawa opcja dociągu z tanim kosztem i 2 ikonami. Dla graczy którym brakuje dociągu a nie chcą używać Liczenia Monet.
Ocena: 4
 

 
Złoty Ząb
Ekonomia, ale wadą jest Ograniczenie. Niby można dostać 3 złota ale to w fazie wyzwań, bo w fazie mobilizacji przeciwnik będzie miał jakieś karty. Chyba jednak lwi ród ma lepsze sposoby zdobywania pieniędzy i nie będzie sobie zapychał talii tą kartą.
Ocena: 2
 
 

Księżycowe Góry
Miejsce idealne jeśli gramy na wojownikach klanu. Jak mamy nowego Tyriona to karta obowiązkowa (działa tylko do końca fazy więc jest powiązana z zasadzkami, a Tyrion daje możliwość ponownego wystawienia postaci z zasadzki).
Ocena: 4
 
 

Skarbiec Lannisportu
To jest dobre miejsce dla ekonomii. Pozwala chomikować pieniądze na okoliczność kiedy będzie potrzebne. Trochę gorzej jak dostanie Zdradą.
Ocena: 4
 

 
Tarcza Lannisportu
Chyba ciut za droga karta. Chyba że komuś brakuje postaci z renomą, ale lepszy interes wyjdzie z Ręką Namiestnika niż z tą Tarczą.
Ocena: 2
 

 
Nóż ze Valeriańskiej Stali
Koszt 2 za dodatek, który pomaga wygrać w intrydze, a więc w wyzwaniu w którym lwi ród i tak wygrywa?! Co najwyżej do talii gdzie Lannisterzy będą wsparciem dla głównego rodu.
Ocena: 2
 

 
Lannister Zawsze Płaci Swe Długi
Niby fajne bo można zainicjować dodatkowe wyzwanie, tylko czy Lannister potrzebuje kolejnego wyzwania militarnego albo na intrygę. Najczęściej siekę robi już jednym wygranym wyzwaniem, wcześniej przygotowując sobie grunt Pierwszym Śniegiem Zimy. Ilość wydarzeń w talii powinna być zrównoważona, a lwi ród ma lepsze karty w tej kategorii aby nimi grać. Sama karta raczej do pogrania w domu.
Ocena: 2
 
 

Zdradziecki Spisek
Tanie wydarzenie dające dociąg. Warunek wygrania intrygi o 5 bez problemu do spełnienia szczególnie jeśli układamy talię pod Deszcze Castamare.
Ocena: 4
 
 
 
Śmiały Ratunek
Karta ma dwa zastosowania. Do talii rycerzy (np. połączenie z Tyrellami) oraz do talii na Harrenhal, gdzie wystawiamy "grubaska" który zrobi co powinien a potem cofamy go na rękę.
Ocena: 4
 

 
Edric Storm
Bękart króla Roberta nie wydaje się mocny, Jednak to co w niej jest dobre to fakt, że Edric nie musi stać aby jego umiejętność zadziałała. Obowiązkowy do talii na wygrywanie dominacji do innych 1 kopia, bo dobrych postaci o koszcie 2 Baratheonowie nie mają zbyt wiele. Ponadto można do niego dołączyć Kwestionowanie roszczenia (zob. niżej)
Ocena: 4
 

 


Kwestionowane Roszczenia
Karta daje 2 siły i co ważniejsze renomę. Warunkiem jest posiadanie więcej żetonów władzy na karcie stronnictwa, co na ogół udaje się Baratheonom. Jako 1 kopia w talii dobre, bo ewentualnie uratuje jakąś postać przed niektórymi kartami działającymi na postacie bez dodatków.
Ocena: 4
 

 
Victarion Greyjoy
Zastraszenie i renoma robi swoje. Możliwość uratowania przed śmiercią to dodatek, ale dobry w dobie Valar Morgulis. Z takimi słowami kluczowymi żelazny kapitan będzie szalał na turniejowych stołach.
Ocena: 5
 


Stara Wyk
Na razie za mało jest postaci z cechą Utopiony Bóg. Jak będzie ich trochę więcej to miejsce będzie miało sens. Obecnie raczej rzadko kiedy się przyda.
Ocena:2
 

 
Trystane Martell
Raczej jako postać w 1 kopi bo zbyt wiele nie pomoże. Jednyny wyjątek to gdy często będzie grany Valar Morgulis i/lub Dziki Ogień. Wówczas przy małej liczbie postaci w grze nieblokowanie ataku zrobi dużo.
Ocena: 3
 

 
Zamordowałeś Moją Siostrę
Karta tylko i wyłącznie dla Czerwonej Żmii oraz Quentyna Martella. Może zachęci to kogoś do zagrania księciem?
Ocena: 3
 

 
Słodki Donell Hill
Niby dobry, ale wystarczy że ominie się go podstępem i tyle będzie z niego pożytku. De facto pomaga usunąć renomę, zastraszenie i intuicję. Szału nie ma ale pewnie się przyda.
Ocena: 3
 

 
Most z Czaszek
Tylko do wciągania w pułapki (np. Strażnicy na Murze). Tematycznie fajne, ale w praktyce częściej będzie grane w taliach gdzie Nocna Straż wspiera główny ród niż w samej Nocnej Straży...
Ocena: 3
 

 
Jeyne Westerling
Chodząca Pieczęć Namiestnika. Sama pieczęć jest dobra, więc i tak należy ocenić tę postać. Aczkolwiek Robb zapewne nie wstawanie wszystkim, więc jego małżonka będzie co najwyżej ciekawym dodatkiem do talii.
Ocena: 4
 

 
Zwiadowcy Ostatniego Serca
Ciekawe przeciwko Lannisterom i Martellom (Arianne). Inna sprawa, że jest coraz więcej postaci, które uczestniczą w wyzwaniu jak wchodzą do gry, bądz mają efekt jak właśnie wejdą z zasadzki i samą klęknięce nie wiele im przeszkodzi. Karta do włożenia w zależności od tego jakimi rodami gra się na lokalnych turniejach.
Ocena: 3
 

 
Ser Barristan Selmy
Spełnienie warunku posiadania mniejszej liczby kart na ręce niż przeciwnik nie jest trudne. Wstawanie zawsze jest dobre, tylko czy Barristana nie będziemy wrzucać do talii zamiast Illyrio, który pozwala wstać dowolnej postaci...
Ocena: 4
 

 
Faworyt Daenerys
Niby fajne, ale komu to dopniemy? Chyba tylko Mirri Mazz Duur jest sensownym celem. Ewentualnie może pomóc ściągnąć coś większego Dracarysowi... w innych przypadkach może bardziej zaszkodzić.
Ocena: 3
 

 
Alerie Tyrell
Przede wszystkim jest to Lady i synergia z kilkoma kartami będzie powodować chęć włączenia jej do talii. Pozwoli wyszukać np. Margaery. Do talii mających dużo tanich postaci.
Ocena: 4
 

 
"Róża ze Złota"
Niby dociąg, ale Tyrellowie mają lepsze karty zapewniające napływ kart i w dodatku nie w fazie wyzwań kiedy dociągamy coś czego zagrać już nie możemy
Ocena: 2
 

 
Wysoki Septon
Jak na postać za 6 złota jest strasznie słaby. Siedmiu mamy u Starków, ale tam najlepiej sprawdzają się postacie starkowie, a najlepiej lojalne. Zawsze może ściągnąć efekt na siebie. W takich wypadkach ochroni inną postać, np. od Dracarysa. Ale gra nie jest raczej warta świeczki.
Ocena: 2
 

 
Pobożny Wolny Jeździec
Karta blokująca Tyriona z Zestawu Podstawowego oraz z tego Rozszerzenia i tyle, czyli mało.
Ocena: 1
 

 
Dziki Banita
Tania postać do tali opartych na Mancie Ryderze. Takich tali jest mało więc raczej nie za często się go zobaczy.
Ocena: 2
 

 
Oceaniczny Trakt
Kolejna karta ekonomiczna dla talii na sztandarach. Póki nie ma więcej nielimitowanych kart ekonomiczne będzie dobre.
Ocena: 4
 

 
Wyznaczony
Mały Ptaszek dla wybrańców. Niezłe, ale jest mało rodów potrzebujących intrygi.
Ocena: 3
 

 
Zgoda Rady
Karta strasznie sytuacyjna i mogąca pomóc także przeciwnikowi. Jak na moje gusta zbyt sytuacyjna aby był sens budowania wokół niej talii. bo wymagałaby przynajmniej 2-3 postaci z Małej Rady.
Ocena: 2
 

 
Deszcze Castamare
Karta idealnie nadająca się dla Lannisterów. Możliwość rozszerzenia bazy kart fabularnych jest nie do przecenienia. Po wygraniu intrygi rzucamy np. Dziki Ogień i ustawiamy sobie przeciwnika do ataku militarnego. Zastosowań znajdzie się wiele.
Ocena: 5
 

 
Lwy ze Skały
Karta fabuły dająca złoto rodowi który i tak ma go dużo...
Ocena: 1
 

 
Niespodziewane Opóźnienie
Karta niezła jeśli nie masz na stole żadnego celu, który mógłby wybrać przeciwnik. Wtedy jego dwie postacie wracają na rękę. Ciekawe, jednak przy tak małej wartości złota i inicjatywy raczej ciężko będzie tym grać.
Ocena: 3
 

 
Wezwanie na Dwór
Gdyby działało przed dociągiem, to rody mające możliwość podejrzenia ręki przeciwnika chętnie by zagrały tę kartą. jednak z uwagi, iż tekst działa po dociągu powodu, że karta jest zbyt losowa i nie grywalna.
Ocena: 1
 

 
Wtrącanie się Littlefingera
Karta jest świetna. Daje 4 złota i umożliwia zagranie niemal każdego wydarzenia za darmo. Z karty ucieszy się większość rodów. W jednej turze nie mając złota Baratheon rzuca np. Bezstronną Sprawiedliwość, Widziane w Płomieniach i Pod Miecz (czyli karty warte 5 złota).
Ocena: 5
 

 
Plotki i Kłamstwa
Niezłe dla rodów atakujących często na intrygę. Minusem jest to, że nie nada się do talii na Deszczach Castamare. Czerwona Żmija dzięki tej karty może w jednej turze zrobić spokojnie 10-15 punktów (z Zamordowałeś Moją Siostrę).
Ocena: 3
 

 
Czas Dostatku
Alternatywa dla Liczenia Miedziaków w taliach na Królach Lata. A i dla niektórych rodów przyda się jak przeciwnik ma karty na ręce (np. celem zagrania Widziane w Płomieniach gdy na stole jest Melisandre).
Ocena: 4
 

 
Wczesny Mróz
Karta dla talii ograniczających możliwości przeciwnika (zostają mu ze 2 karty i dociąga tylko 1). Ponadto roszczenia warte 2. Pytanie, czy za bardzo nie przydusi własnej ręki...
Ocena: 4

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz