wtorek, 24 stycznia 2017

Duchy Harrenhal - omówienie Zestawu Fabularnego

Pierwszy Zestaw Fabularny od wyjścia Valar Morghulis - Duchy Harrenhal - i od razu widać w nim wpływ wspomnianej karty fabuły. Jak ostatnio było więcej kart mordujących to dla równowagi teraz przyjdą karty ratujące postacie. Poniżej omówienie najnowszego zestawu.



Roose Bolton
Na początek przyszły zdrajca wilków z północy. Roose zwiększa zabijanie - głównie planktonu - nie jest zły jeśli gramy Lannisterami ze Sztandarem Wilka. W taliach Starków nie widzę raczej dla niego miejsca, bo nie jest lojalny a w tym koszcie są bardziej przydatne postacie. Ale w Lannisterach może wyskoczyć za bezcen z lannisterskiego Harrenhal i się poświęcić, a resztę załatwią rzeźnicy tacy jak Góra czy Timmet.
Ocena: 4



Harrenhal
Karta blokująca droższe postacie na ręce przeciwnika. Pewnie będzie próbowany w taliach Starków - bo zawsze dobrze jest powstrzymać np. Tywina na ręce przeciwnika. Będzie także grywalne w taliach na Sztandarze z Wilkiem. Problem będzie z wrzuceniem tej karty do Lannisterów bo oni mają swoją wersję Harrenhal. Dodatkowo Koszmary i Zdrada znacząco obniżają wartość tej lokacji.
Ocena: 4



Brienne z Tarth
Bardzo dobra relacja kosztu z siłą i ikonami. Dodatkowo renoma i opcjonalne nie klękanie. Takiej postaci Tyrellowie potrzebowali.
Ocena: 5


Podarowanie Brzoskwini
Wysogród w postaci wydarzenia. Gdyby nie warunek posiadania Lady albo Renlyego było by dobre, a tak to będą się zdarzały sytuacje, że karta będzie kisiła się na ręce
Ocena: 3



Craster
Odpowiedź na Valara (bo na dzień dzisiejszy to jedyny Omen, który na niego mógłby działać) i kolejny argument do grania Sztandarem Nocnej Straży. Pomaga także gdy przeciwnik rzuci Dziki Ogień. Zawsze można go poświęcić w fazie wyzwań jak zginie nam za dużo postaci/ albo zbyt ważne postacie. Grany z głową da dużo pożytku.
Ocena: 5



Sztylet ze Smoczego Szkła
Halder lubi bronie. Ponadto odporność na umiejętności przeciwników też jest przydatna (nie działa np. Mirri Maz Duur, Balon Greyjoy z Zestawu Podstawowego czy dowolne zastraszenie). Do tego karta tania jak barszcz.
Ocena: 4



Ser Davos Seaworth
Dobra postać, ale..... w dobie Valara nie wyprze wersje z Zestawu Podstawowego. Ma przyjemne cechy - przede wszystkim jest Lordem, a więc obniżymy jego cenę odpowiednią kartą fabuły, albo damy mu ochroniarza - a dociąg też jest dobry. Problemowe będzie to, że bonusik jest tylko za ominięcie postaci nielojalnej, a najczęściej jednak chcemy omijać te lojalne (Tywin, Euron itp.)
Ocena: 3



Rytuał R'hllora
Pewnie myślicie sobie - ekstra kolejna karta, dzięki której Melisandre będzie klękała przeciwne postacie. Jednak nic to nie da. Kartę można zagrać tylko w dominacji, a potem wstajemy, czyli okienko kiedy byłoby sensownie zagrać tę kartę aby położyć postać przeciwnika minął albo jeszcze się nie zaczął. Drugi problem, to fakt, że postacie wyznające boga ognia muszą stać, a potem przetrwać co w okresie, kiedy postacie masowo giną będzie trudne. Ponadto Bratheonowie mają wiele bardziej przydatnych wydarzeń, więc sam Rytuał będzie grany niezwykle rzadko.
Ocena: 2



Joffrey Baratheon
Nowy, drogi, Godfryd. Zabijanie na zawołanie, jakby tego Lannistrowie mieli mało. Na forach i blogach można czasem przeczytać że to postać jednorazowego użytku i zabije coś tylko zagrana z siebie, bo ma małą siłę i szybko spadnie. Akurat tu byłbym ostrożny, bo ile to dobrych postaci z siłą 3 żyje kilka tur (Małgorzata Tyrellów, czy żona Stannisa). Godfryda czasem spotkamy na stole, pod warunkiem że w talii będziemy mieć kilka kart lojalnych (Tywin, Cersei, Tyrion z Lwów Casterly), bo inaczej nie będzie większego sensu wciskać małego króla do talii.
Ocena: 4



Burdel Chatayi
Więcej kasy dla rodu który jako jeden z niewielu nie ma z nią problemu? Chyba lepsze miejsca ekonomiczne wyszły w Lwach Casterly, a Burdel nada się bardziej do klasera
Ocena: 2



Helya
Może być czasem przydatna ale należy pamiętać, że także własne dodatki nie wrócą na rękę, jak ich właściciel opuści grę. Jak ktoś się obawia rodu Martell to na pewno ta karta się przyda. W innym wypadku nie widzę dla niej racji bytu - chyba lepiej brać Oddział Łupieżczej Koszuli.
Ocena: 2



Pobłogosław go Solą
Podstawowym plusem tej karty jest skrócenie talii. Gdyby można ją było zagrać do dowolnego starcia byłaby dobra, a tak to raczej nie znajdzie zbyt wielu sympatyków. Ps. rysunek bardziej nadaje się dla Renly'ego albo Rycerza Kwiatów...
Ocena: 3



Xaro Xoan Daxos
Na razie Targreyenowie mają za mało unikalnych dodatkó aby Xaro był grywalny. W innych rodach też raczej nie zagości, więc raczej klaser...
Ocena: 2



Matka Smoków
Do talii opartych na Daenerys. Może być pomocne w walce, a ponadto daje zabezpieczenie przed kartami działającymi na postacie bez dodatków.
Ocena: 3



Myrcella Baratheon
Opcjonalna renoma i nieklękanie - więc jest nieźle. Lady daje możliwości z Doranem albo we współpracy z Tyrellami. Problemem pojawia się jak przeciwnik ma króla, ale wtedy zostaje nam postać z siłą 3 i dwoma ikonami. Jest dobrze, ale to raczej karta na 1 sztukę do talii.
Ocena: 4



Książęca Przełęcz
Miejsce potrafi zabić tak naprawdę dowolną postać, bo z kradzieżą ikon Martellowie nie mają problemu. Dodatkowo ciekawie wyglądała by ta karta w połączeniu z Nocną Strażą - czy przeciwnik atakuje czy nie to i tak ma przechlapane.
Ocena: 5
 

 
Milczące Siostry
Karta idealna wydawałoby się w czasie dominacji Valara. Jednak w początkowym etapie gry Milczące Siostry będą nieefektywne. Jak dla mnie to nadaje się najbardziej do Starków, gdzie stos zabitych jest zawsze duży, ale w tym rodzie dominuje motyw lojalnych postaci. Trudno znaleźć miejsce w obecnych taliach dla Sióstr.
Ocena: 3



Mroźne Kły
Karta idealna dla talii duszących przeciwnika - czyli przede wszystkim dla Nocnej Straży. Jednak dużym minusem jest to, że nie ma sensu jej wystawiać w setupie - wówczas trafia ona do nas, a nie do przeciwnika. Osłabia to nieco ocenę Kłów.
Ocena: 3



Cicha jak Cień
Niestety przez warunki jakie trzeba spełnić będzie to martwa karta. Są lepsze - choć droższe - sposoby zapewnienia sobie postępu.
Ocena: 2



Duchy Harrenhal
Kolejna odpowiedź na Valara. Jak trafimy Duchami w Valara, to lepiej zrobić siebie pierwszym graczem i wybrać kartę przeciwnika jako pierwszą do rozpatrywania, aby cofnąć sobie postać jaka się nam przyda. Jednak w innych przypadkach może być problem na efektywne wykorzystanie Duchów - jak przeciwnik nie zabija masowo to najpotrzebniejsze postacie są na stole, a jak zabija bardziej masowo to te najważniejsze postacie często nie są na górze stosu postaci zabitych. Reasumując, to karta trochę zbyt sytuacyjna, ale znajdzie swoich zwolenników.
Ocena: 3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz