wtorek, 14 lutego 2017

Łańcuch Tyriona - omówienie Zestawu Fabularnego

Oto zakończenie cyklu Wojna Pięciu Królów. Poniżej omówienie 6 Zestawu.


Rycerz z Rodu Manderly
Postać porównywalna z Rycerzem z Kamiennego Nurtu. Jak gramy wieloma zimowymi kartami fabuł, to wybieramy nowego rycerza, w innych przypadkach wybór padnie na rycerza Tullych. Biorąc pod uwagę, że zimowe karty fabuły rzadko trafiają w znacznej ilości do talii fabuły Wilków, zatem i rycerza rodu Manderly nie zobaczymy za często.
Ocena: 3


Wilk w Nocy
Dla osób lubiących samotne wypady. Nie polecam.
Ocena: 2


Ser Robar Royce
Jest to niezła postać za 3, do grania w taliach na Królach Lata. Przy turniejach zdominowanych przez Królów Zimy będzie warzywem, stąd zapewne niektórzy wrzucą go maksymalnie w 1 kopii do talii.
Ocena: 3


Namiot Renly'ego
Karta aktywuje Randylla. Obniży siłę Balona, co umożliwi jego zatrzymanie. Wystawi do odstrzału postać dla Rycerza Rodu Florentów. Umożliwi także wygranie wystarczającą siłą aby odpalić Mander.
Ocena: 4


Qhorin Półręki
Świetna postać dla różnych form talii Nocnej Straży. Działa w ataku i obronie. Zabija część upierdliwych postaci, które nie uczestniczą w walce (np. Nadzorca Psiarni z Wintrfell). Dodatkowo dwie ikony co jest rzadkością w tej frakcji. A na deser renoma.
Ocena: 5


Pieść Pierwszych Ludzi
Widziałem zachwyty niektórych osób na tą kartą. Owszem jest dobra, ale to kolejne miejsce, a tych Nocna Straż ma pod dostatkiem (Czarny Zamek, Mur czy Nawiedzony Las plus Miejsca ekonomiczne). Za 2 złota to raczej nie robi aż takiego szału.
Ocena: 3


Salladhor Saan
Postać znana już wcześniej z przecieków prasowych. Jego przydatność dla Greyjoyów jest oczywista, ale czy nada się w talii Baratheonów? Na dzień dzisiejszy nada się co najwyżej do sztandaru i to z Krakenem, bo sami Rogacze mają za mało broni/statków. W sojuszu z Greyjoyami jednak też jest problem. Umiejętnośc odpala się tylko jak wygramy starcie, gdzie na odpalenie efektów statków/broni najczęściej jest za późno. Zatem w momencie wyjścia tego Zestawu Fabularnego postać jest mało przydatna nawet w talii Baratheon+Greyjoy. Wystarczyło aby umiejętność działała w momencie jak jest deklarowany jako atakujący/obrońca. A tak Sallah będzie musiał poczekać na swą szansę.
Ocena: 3


Valyria
Po prostu tragedia. Działa tak naprawdę tylko przeciwko Lannisterom, a oni i tak mają sztuczki aby obejść ten okręt. Wkładanie karty która może przydać się raz na 5 gier mija się z celem.
Ocena: 1


Podrick Payne
Giermek wzbudził skrajne emocje. Od zachwytów po solidną negatywną krytykę. Grając Lannisterem albo mając ich sztandar należy do Podryka rozpatrywać z jako typowego "sejwa" za 2, a potem mięso armatnie. Dobry i nic ponadto.
Ocena: 4


Łańcuch Tyriona
Z dużej chmury mały deszcz. Gdyby karta powodowała aktywowanie dowolnej karty fabuły z talii tych kart byłaby przydatna. A tak to ejst maksymalnie sytuacyjna i odpala efekty może 2 kart fabuły.
Ocena: 2


Esgred
Alter Ego Ashy. Przydatny i to bardzo bo ma podwójny podstęp. Jedyny problem, że blokuje Ashę. Psioczenie na nią nie ma sensu, bo siła jest nieistotna. Ważne że umożliwia niebronione wyzwanie, co daje pełno korzyści rodowi spod znaku krakena. Jak dla mnie to jedynym problemem jest cena, bo Greyjoyowie nie mają za dużo ekonomicznych kart fabuły.
Ocena: 4



Morska Dziwka
Jak dla mnie najlepsza karta tego zestawu. Blokuje pełno kart przeciwnika. Przykłady: podbieramy Martellom prawie napełniony Szlak Kości, albo Ghaston Grey. Nocnej Straży Nawiedzony Las i robimy niebronione wyzwanie. Najlepiej wygląda to przeciw Starkom. On zaczyna z postaci i Harrenhall, a ja ze statków i taniej postaci. On zagrywa Czas Wilków a ja Handel z Pentos i wybieram siebie na pierwszego gracza. Zagrywam Morską Dziwkę, podbieram Harrenhal. Wystawiam grubasków a przeciwnik ma masę kasy ale nie wystawi nic cennego. Morski ród będzie miał wiele pożytku z tej karty.
Ocena: 5


Quaithe z Cienia
Ciekaw postać bo ma zasadzkę, ale jej wpływ na grę jest nikły, bo nie ma zbyt wielu postaci z tak małą siłą, które warto wykluczać z walki. To nie Greyjoye aby zależało im na niebronionych wyzwaniach.
Ocena: 3


Dom Nieśmiertelnych
Na papierze wygląda bosko, ale nawet jak przeciwnik ma 10 postaci zabitych i wstawimy je i wygramy 3 wyzwania to nie da nam jakiegoś wielkiego efektu. Targreyenowie nie mają wielkich bonusów za wygranie wyzwań z siłą 10+ (jak na przykład Czerwona Żmija). Kartę zablokuje Zdrada, Koszmary, a Morska Dziwka podkradnie. 6 złota lepiej zainwestować w postać, która posiedzi dłużej niż jedną fazę.
Ocena: 3


Ser Arys Oakheart 
Trochę sytuacyjny, ale w sam raz jak na 1 kopię w talii. Wywali Littlefingera bądź Theona. A jak nie ma żadnego celu to zawsze postać z dwoma ikonami.
Ocena: 3


Zielona Krew
Za 3 opcjonalne zwiększanie siły. Niby dobre, ale przy "krótkich stołach" nie przekłada się to zbytnio na wynik walki. Martelle mają ciekawsze miejsca do włożenia.
Ocena: 3


Północny Uchodźca
Tania dwuikonowa postać. Nic dodać nic ująć.
Ocena: 4


Bezwzględny Szturm
Odpowiednio wykorzystany może zmasakrować stół bądź rękę przeciwnika. Ewentualnie pomoże dobiec do 15 punktów. Pożyteczna karta, dla wielu stronnictw.
Ocena: 4


Osmolone Głowy
Pół roku wcześniej powiedziałbym że jest to bardzo dobra karta. Nie wymaga wygrania siłą 5+. Działa prawie jak Głowy na Pal. Ale te prawie robi znaczną różnicę. Nie dostajemy dwóch punktów, a odkąd wyszedł Valar zabijanie nie daje aż tylu korzyści co niegdyś. 
Ocena: 3


Bitwa na Czarnym Nurcie
Można psiaczyć, że sytuacyjne, ale karta będzie pożyteczna. Szkoda że tak samo jak w przypadku innej bitwy z książki - pod Oxcross - bardziej skorzystają z tej karty Greyjoye. Karta będzie używana głównie jako przygotowanie przed rzuceniem Valar Morghulis, albo jako odpowiedź na zagranie tej karty przez przeciwnika. Poza Greyjoyami z karty będą korzystać talie złożone z niewielkiej ilości duplikatów.
Ocena: 4

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz