poniedziałek, 1 lutego 2016

Droga do Winterfell - omówienie Zestawu Fabularnego

Tym razem praktycznie punktualnie wyszedł drugi Zestaw Fabularny z Cyklu Westeros, więc poniżej omówienie kart z Drogi do Winterfell


Nadzorca Psiarni z Winterfell
Karta generalnie nie porywa. Teoretycznie czyni element niepewności jaka siłą trzeba blokować, ale niestety wilkorów nie ma aż tylu, a zamiast nadzorcy - który dodatkowo z Targrayenami spada z byle czego - lepiej wrzucić inne postacie. Może, jak ktoś zbuduje talie oparta głównie na wilkorach karta będzie miała szanse zaistnieć. Obecnie nie widzę dla niej przyszłości.
Ocena: 2


Zamek Winterfell
Taki niepełny Mur dla Starków. Będzie dobry na taliach aggro. W taliach budowanych inaczej może nie znaleźć się dla niego miejsce. Generalnie dzięki Zamkowi większym problemem będą tylko intrygi. Dzięki umiejętnością wstawania ciężko będzie przebić się przez starkową obronę.
Ocena: 4


Dama dworu 
Problemem tej karty, jest to że na razie mamy mało postaci z cechą Lady. Ale już widać że FFG planuje u Tyrelli większą rolę tej cechy więc to kart co najwyżej na przyszłość. Obecnie trzymanie jej tylko dla Margaery mija się z celem.
Ocena: 2


Róża Lady Sansy 
Super karta, która pozwoli nam skończyć nagle grę. Tyrellowie dostaną przyspieszenie, szczególnie jeśli masz kartę fabuły Starcie Królów, atakujesz na koronkę Rycerzem Kwiatów wspartym przez siostrę. Dostajesz łącznie 6 punktów zwycięstwa. Będzie grane, ale dla lepszej efektywności lepiej połączyć Tyrellów z innym rodem, aby było więcej Lady. Nieco lepiej jest z rycerzami, bo poza Lorasem jest jeszcze Rycerz z Arborn (choć jego szanse na wygraną są mniejsze). Róża Lady Sansy działa także jako w obronie: przeciwnik chce aby wyeliminować z ataku inną Twoją postać, a Ty w nagrodę zbierasz 3-4 punkty zwycięstwa. 
Ocena: 5


Niezaprzysiężony Uczeń 
Karta obecnie chyba obowiązkowa dla Nocnej Straży. Potrafi wypełnić luki w obronie Muru. W zależności od sytuacji może bronić na oczko, bądź inną ikonkę.  Raz na jakiś czas może się też prześlizgnie jak przeciwnik będzie miał mało postaci. Jedyny minus to to, że nie jest budowniczym, zwiadowcą albo zarządcą, bo brakuje mu synergii z niektórymi kartami.
Ocena: 5


Dar Brandona
Karta ma zapewnione miejsce w klaserze. Może jak za jakiś czas z niego wyjdzie i będzie grywalna... choć raczej nie.
Ocena: 1


Królewska Świta 
Karta ma swoje minusy, ale to de facto w niektórych taliach będzie zamiennik za Lansjera ze Szpicy. Selyse zawsze może pomóc w walkach na oczko. Ponadto reakcja nie boli jak atakujemy pierwsi bo świata i tak już może klęczeć. Poza tym świetna ilustracja.
Ocena: 3


Rozkazuję wam w imieniu Króla!
Dobra karta aby przetrwać jedna turę przy brakach w mieczykach. Chroni przed multiatakami Targrayenów czy Tyrelli oraz nieblokowanymi atakami Greyjoyów. Jeśli jesteśmy pierwszym graczem to efekt negatywny nie przeszkadza. Większym problemem jest koszt - klęknięcie kartą rodu co unieruchamia nieco korzystanie z Wierności. Wóczas de facto kosztuje 2. Karta na pewno będzie widywana na stołach.
Ocena: 4


Rajfurka
Kapitalna ilustracja. Statystyki nie powalają, ale Rajfurka ma bardzo dobrą umiejętność. Wraz z Wspierając Wiarę powoduje, że mamy spokój na jedną turę z atakami militarnymi. Ponadto przeciwnik musi ciułać pieniążki jeśli chce coś nam zrobić, a nie każdy ród ma taką ekonomię jak Lannisterowie.
Ocena: 4


Strażnicy Zachodu 
Karta powala. Z Cersei i Casterly Rock i nagle przeciwnik nie ma kart na ręce. Kasa i rezerwa są optymalne. Jedyny problem to konieczność płacenia za ataki, co z jednej strony załatwia Tyrion. Jeśli go nie będzie to i tak u Lannisterów pieniądze to nie jest duży problem.
Ocena: 6


Czytacz
Przedruk z 1 edycji. Jest nadzieja na budowanie talii typu mill. W grze kilkuosobowej może robić sieczkę. Problemem tej postaci jest cena, aczkolwiek cecha Lord nieco ułatwia sprawę. Cena jest także rzadka u Greyjoyów ikonka oczka. Zapewne znajdzie się w niektórych taliach, ale w większości zwyczajnie zabraknie dla niego miejsca przy tylu dobrzy greyjoyowych kartach.
Ocena: 4


Drakkar Łupieżczy
Stateczek pomaga Utopinym. Poza tym to de facto stały Uchwyt Krakena bez obostrzeń na siłę. Pytanie czy znajdzie się miejsce dla tej karty, przy tylu dobrych kartach Greyjoyów nie będących postaciami? Myślę jednak że po testach niewielu graczy się na niego zdecyduje, z uwagi, że aby dział poprawnie trzeba być pierwszym graczem, a często to się nie opłaca.
Ocena: 4


Rakharo
Postać za 6 która ma wadliwą renomę. na dzień dzisiejszy wszystkie postacie w cenie od 5 do 7 są lepsze od niego. karta będzie grywalna dopiero jak wyjdą dwaj pozostali bracia krwi. Nie jest lojalny, więc kolejny minus. Choć przy jego sile 4 też wątpię aby znalazło się dla niego miejsce.
Ocena: 1


Korona ze Złota 
OMG. Mimo opinii, że karta jest słaba, to jest niestety przepakowana. Dobrze że tylko 1 sztuka na talię, bo by robiła rzeź niewiniątek. Jest w stanie na starcie zabić większość postaci, a te silniejsze to zabija w fazie wyzwań (np. Daenerys). Na postacie, którym nie można dołączyć dodatków zostaje Dracarys.
Ocena: 5


Nymeria Sand 
Zachwyty nad tą postacią nie mają końca i słusznie. Oczywistością jest umożliwienie zagrania Lyseńskich Łez, czy zrobienie nieblokowanego ataku. Nie jest lojalna więc Greyjoyowie przyjmą ją z ochotą. W całej tej cudowności jest jeden minus. Nymeria z Makowym Mlekiem to bezużyteczna postać w przeciwieństwie do np. Tywina czy Czerwonej Żmii. Mimo to jest to jedna z najlepszych postaci w grze.
Ocena: 6


W Imię Dorana 
W pierwszych turach zapycha rękę. W późniejszych jest albo za późno aby w czymś pomogła, albo i tak jesteśmy na najlepszej drodze do wygrania. Generalnie brakuje miejsca. Karta co najwyżej na jakieś przyszłościowe quasicombo.
Ocena: 2


Syrio Forel
Cena 5 i nie lord. Dodatkowo tylko jedna ikonka i 3 siły (czyli II liga ginąca od niemal wszystkoego).... Generalnie kiesko. Bardzo dobra umiejętność, ale pomocna tylko rodom mających problem podstępem. Jednak mimo wszystko nie widzę miejsca na tę karte bo są lepsze karty neutralne
Ocena: 3


Aleja Czarnego Cienia 
Karta głównie dla Lannisterów, choć nie wiem czy będzie grana. Problem pierwszy: przeglądamy 10 kart a tam postacie i neutralne wydarzenia. Sytuacja dwa: znajdujemy wydarzenia, ale trzeba je pokazać przeciwnikowi, co oznacza, że może się on przygotować na nieprzyjemności, a największym plusem wydarzeń jest to, że przeciwnik nie wie, że je mamy na ręce.
Ocena: 3


Handel z Pentos 
Widząc tę kartę dostaję ataku śmiechu. Słaba inicjatywa i nie najlepsza rezerwa... Dodatkowo św. Mikołaj daje przeciwnikom 3 złota czyli niemal tyle co typowa kart fabuły. Jak chcecie mieć pewną dużo kwotę pieniędzy to lepszy jest już Rozkaz Marsz. Jak zauważono na innych blogach karta co najwyżej dla Lannisterów, którym jest obojętne ile przeciwnik ma pieniędzy skoro na ręce ma tylko 2 karty...
Ocena: 2


Polityczna Katastrofa
Słaba inicjatywa i beznadziejna rezerwa. Lokacje mogą być chronione przed zniszczeniem.... Edykt, więc możliwe, ze karta nie da nawet złota. Krótko mówiąc brak zastosowania w taliach.
Ocena: 1

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz