czwartek, 14 kwietnia 2016

Nie ma Ziemi Niczyjej - omówienie Zestawu Fabularnego

Niedawno na półkach sklepów pojawił się kolejny Zestaw Fabularny - Nie ma Ziemi Niczyjej. Poniżej krótkie omówienie zawartości wspomnianego Zestawu



Hodor
Postać za 2 zawsze jest mile widziana w talii. Hodor jest postacią unikalną co pozwala współpracować np. z Zamkiem w Winterfell. Nawet jak nie ma Brana to Hodor jest dobry w obronie. Poza tym z nową kartą fabuły Starków także pomaga w ataku Na pewno znajdzie się w taliach ale co najwyżej w 1 sztuce.
Ocena: 4


Strażnicy Północy
Świetna Karta Fabuły. Daje 5 złota i umożliwia postacią takim jak np. Hodor uczestniczyć w wyzwaniach. Karta zapewnia komfort w walce, bo nie musimy od razu decydować kto atakuje. Także postać ominięta podstępem może uczestniczyć w defensywie.
Ocena: 6


Ser Horas Redwyne 
Niby wszystko fajnie. Możemy użyć dwa razy Margaery, ewentualnie jakieś innej Lady gdy gramy ze Sztandarem (nie wspominam o Królowie Cierni bo ona rzadko gości na stołach). Jednak koszt 5 jest dość zaporowy, gdyż mamy już kilka dobrych drogich postaci Tyrellów. Gdyby wcześniej nie wyszedł jego brat bliźniak to ocena byłaby wyższa. Nie poprawia jej także synegria z Różą Lady Sansy. Jak będzie w taliach to w pojedynczych egzemplarzach
Ocena: 3


Arbor
Karta świetna i daje dużego kopa Tyrellom. Jedyny problem jest taki, że najefektywniej działa jeśli wejdzie w setupie. W innym wypadku tracimy praktycznie całe złoto z karty fabuły aby wstawić tę kartę. Ponadto ma ograniczenie, więc albo gramy kartą fabuły Podatki albo ograniczmy ilość kart Różany Trakt. Mimo tych wad kartę należy ocenić wysoko.
Ocena: 5


Halder
Dobra postać, bo potraf podnosić siłę innym postacią Nocnej Straży praktycznie za bezcen. W końcu widać sens karty Dar Brandona (żart na Prima Aprilis ;) ). Można klęknąć dodatkiem - bronią. Na pewno przyda się w taliach Nocnej Straży.
Ocena: 4


Strażnik na Murze
Karta której potrzebowała Nocna Straż. Możliwość zabicia dużych jednostek jest bezcenna. Zapewne będzie w 3 sztukach w każdej talii Strażników Muru. Problem jest taki, że większość graczy gając przeciwko Nocnej Straży rzadko angażuje duże siły w ataki militarne, bo i tak Maester Aemon uratuje wybrane postacie. Najbardziej będą kwiczeć Lannisterowie (Gregor, Jaime) oraz Targrayenowie (Khal Drogo) Czas pokaże jak skuteczna będzie ta karta.
Ocena: 6



Za Straż! 
Kolejna bardzo dobra karta dla Nocnej Straży i karta fabuły która będzie pewnie w niemal wszystkich taliach tej frakcji. Dzięki niej będzie można wyciągnąć z klasera Miecz w ciemności, a i Mormont może odpali swoją umiejętność. Karta blokuje takie karty fabuły jak Atak z Ukrycia czy Gra o Tron.
Ocena: 5


Gendry 
Postać za 4 z potencjalnie negatywną umiejętnością nie zapowiada się za ciekawie. Czy Gendry będzie grany? Chyba tylko w taliach nastawionych na wygrywanie dominacji. Takie talie już są i działają bardzo dobrze. Jeśli mamy Stannisa to około 4 żetony władzy na turę są niemal pewne, W innym wypadku nie ma co z nim ryzykować. Poza tym karta świetnie wpisuje się w wydarzenia z książki - polowanie na bękarty Roberta.
Ocena: 4


Kuźnia Tobho Motta 
Karta dająca dociąg zawsze jest dobra. Natomiast w przypadku kuźni problem jest taki, że zwraca się dopiero za drugim razem. W taliach budowanych z myśląc o co turowej wygranej dominacji będzie grana często w innych może zabraknąć dla niej miejsca. Plusem jest to, że w taliach z Wiernością, karta kosztuje 1
Ocena: 4


Czerwone Płaszcze 
Karty postaci za 2 są dobre, a ta ma dodatkową umiejętność. Karta którą wrzuci się w 3 sztukach. Do zagrywania Lyseńskich Łez albo przy Strażnikach Zachodu będzie bezcenny. Warto zaznaczyć, że jego umiejętność można użyć kilka razy w turze (w niemal każdej fazie w której mamy wolne fundusze).
Ocena: 5


Spłata
Najlepiej zagrywać z zasadzki. Karta może znajdzie się w taliach, ale w niewielkich ilościach, bo Lannisterowie i tak mają już dużo dobrych kart, które nie są postaciami. Nota bene lepiej będzie sprawdzać się w tali mieszanej z Baratheonem. Niestety jest to stan więc jest większa szansa że przeciwnik zrzuci tę kartę.
Ocena: 4


Kapłan Utopionego Boga
Na starcie warto zaznaczyć, że ta postać działa sama na siebie, więc ma na starcie 3 siły i ikonę oka co już powinno zwrócić uwagę Greyjoyów. Mogą zastąpić postacie z zestawu podstawowego o koszcie 4 lub 5. Jej wartość wzrośnie jak wyjdą inni wierni. Na tę chwilę podnoszą siłę Mokrej Czuprynie co też jest nie do przecenienia w dobie dominacji Targrayenów.
Ocena: 4


Łup
Na tę chwilę karta pod talie ułożone wokół Eurona. W innych przypadkach służy do tego aby przeciwnik stracił całe zgromadzone złoto. Niezłe ale trudno będzie na tę kartę znaleźć miejsce. Czasem warto wrzucić jedną sztukę dla psychologicznego efektu.
Ocena: 3


Dothraccy Zwiadowcy 
Niby silni, ale i bez nich Targreyenowie regularnie są w stanie przebić się przez obronę przeciwnika i chyba nie warto wydawać na nich 8 złota. Czas dla tej karty nadejdzie, jak będzie więcej postaci z cechą Dorthaki. Wówczas z Morzem Dorthaków będzie wyskakiwała ta armia za bezcen.
Ocena: 2


Krew Smoka
Karta bardzo dobra, mimo powątpiewania niektórych osób. Problem polega tylko i wyłącznie na konieczności złożenia odpowiedniej talii kart fabuły. Może się okazać, że mamy dużo kart z fajnym efektem, ale nie stać nas na wyłożenie postaci. Synegria z Nieskalanymi, Placem Kar, Dracarysem, Daenerys czy Koroną ze Złota są oczywiste.
Ocena: 5


Maestera ze Strafall 
Zabranie słowa kluczowego jest ciekawe, ale nie rozstrzyga rozgrywki. Za 3 złota mamy postać z jedną ikonką, czyli słabo (wyjątek to grabież Gregora oraz Eurona). Karta efektywna jak wyjdą jakieś karty dla Maestrów. 
Ocena: 3


Skazany
Karta zabiera najmniej potrzebną ikonę jak można zabrać - zbyt wiele postaci ją ma aby miało to realny wpływ na rozgrywkę.
Ocena: 2


Zwiadowca Dzikich
W taliach na dzikich jakie kiedyś powstaną pewnie znajdzie się dla niego miejsce. Niezły jak potrzebujesz taniej postaci. Poza tym to jego koszt w stosunku do siły ilości ikon i umiejętności niestety nie powal.
Ocena: 2


Pierwszy Śnieg Zimy
Karta o której się mówił odkąd zapowiedziano jej ponowne wydanie. Najbardziej uderza w Nocną Straż i Tyrellów. Nieźle także w Martelli i Targrayenów. Tych ostatnich ratuje fakt iż maja najwięcej unikalnych postaci o koszcie 3 lub mniejszym dzięki czemu mogą ich ratować duplikaty. Zyskują Lannisterowie, którzy będą wrzucać tanie postacie z zasadzki. Dlaczego karta wpływa znacząco na metę? Bo ubija rushe i będzie na pewno często grana. W niektórych taliach zastąpi Dziki Ogień. Sceptycy zmienią zdanie jak kilka razy przegrają tylko dlatego, że w jednej chwili wyczyści się im stół a potem trzeba będzie wybierać karty na ręce do odrzucenia...
Ocena: 6


Pośród Upiorów
Średnia ilość złota i mała inicjatywa oraz rezerwa (per saldo mamy 3) powoduje, że nie wiadomo kto miałby korzystać z tej karty. Chyba co najwyżej Lannisterowie, ale jest chyba lepszy sposób wykorzystania miejsca na kartę fabuły.
Ocena: 2

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz