piątek, 22 kwietnia 2016

Spokój w Westeros - omówienie Zestawu Fabularnego

Ledwo wyszło rozszerzenie dla Starków a już wydano kolejny Zestaw Fabularny. Poniżej jego omówienie.


Awangarda Greatjona
Po wyjściu Wilków północy nie ma miejsca dla tej armii. Nie jest unikalna więc brak synergii z niektórymi kartami. Nie dołączymy także wilkora a umiejętność jest tylko czasowa.
Ocena: 2


Krypty Winterfell
Dobry sposób na pozbycie się niechcianych postaci przeciwnika, ale także cofnięcia sobie postaci przed planowanym Dzikim Ogniem albo mających Makowe Mleko. Tanie jak barszcz i na pewno będzie pojawiać się na turniejowych stołach. Do pokombinowania z Jonem Snow z Wilków Północy
Ocena: 4


Patrol Różanego Traktu
Postać za 4 jest u Tyrellów mile widziana. Umiejętność nie wykorzystana przy topowych obecnie Lannisterach (Gregor, Tywin). Poza tym nie straszne im Pierwsze Śniegi Zimy. Z braku laku można włączyć tę armię do talii.
Ocena: 3


Pociąganie za Sznurki
Dlaczego ta karta jest bardzo dobra? Daje nam np. Liczenie Miedziaków z 5 złota, albo dowolną inną potrzebną nam w danej chwili kartę fabuły (Wezwanie Chorągwi, Konfiskata, Ohydne Oskarżenia, Głowy na Pal, Jesteśmy aby Służyć, Marsz na Mur, Handel z Petos (żart), Dziki Ogień) a przeciwnik zawsze ma jakieś ciekawe karty już na stosie.
Ocena: 5


Chett
Za klęknięcie dowolnego zarządcy możemy wyszukać przede wszystkim kruka i wilkora. Na dzień dzisiejszy użyteczne tylko w połączeniu z rodem Starków.
Ocena: 2


Północna Ptaszarnia
Karta przydatna tylko z Halderem. Po jej zagraniu uzyskujemy kartę, czyli per saldo wychodzimy na 0...
Ocena: 2 


Królewski Las
Niby tanie (w taliach na wierności gratisowe), ale daje coś tylko w obronie i jest ryzyko że spadnie. Problemem jest to, że jak wrzucimy wszystkie bardzo dobre lokacje i wydarzenie to po prostu nie będzie miejsca dla tej karty.
Ocena: 2


Śmierdzący Pijak
Ile można wałkować ten sam temat? Kart powodujących klękanie jest już dość. Dodatkowo jest to dodatek a więc nie klękniemy każdej postaci. W taliach Baratheona nie ma raczej miejsca na jednostrzałowe karty, które robią to samo co Melisandre. Co innego w taliach ze sztandarem jelenia. Ponadto postać nie klęka od razu, a o to najczęściej chodzi. Tam częściej będzie grane.
Ocena: 3


Bronn
Postać za 1 z siłą 5? Świetny w setupie. Negatywna część umiejętności nie powinna być problemem dla Lannisterów którzy nie cierpią na brak gotówki. U Lannisterów mało jest miejsca na nowe postacie, ale pojedyncze sztuki tej karty pewnie znajdą miejsce w taliach.
Ocena: 4


Próba Walki
Dobry sposób aby zabić więcej postaci. Koszt odpowiedni do efektu. Z Lannisterów tworzy się ród oparty tylko na oku i mieczu. Wybije Tobie to co jest na stole i odrzuci rękę. Kto by się tam przejmował walką o władze ;)
Ocena: 5


Łupieżca z Pyke
Tani i pozwalający z zaskoczenia wrzucić np. toporek. W taliach czysto Greyjoyowych brak dla nich miejsca, ale w połączeniu z innym rodem może zdziałać dużo więcej (wskakujący Lód albo Młot Roberta).
Ocena: 3


Kopalnie Żelaza
Pozwala ocalić dowolnego Twojego bohatera. Ratowanie zawsze jest w cenie, zatem kolejna ciekawa lokacja dla piratów. Poza tym nie jest lojalne więc brać do sztandaru zawsze można.
Ocena: 5


Mirri Maz Dur
Postać potrafiąca zabić dowolną inną postać. To że atakować musi samotnie nie jest aż tak wielkim problemem dla Targrayenów, którzy różnymi kartami są w stanie obniżyć siłę obrońców. Jedynym problemem jest koszt, gdyż Targrayenowie są raczej przyzwyczajeni do tanich postaci. Prawdopodobnie będzie trzeba wybierać między tą postacią a Daenerys, tym bardziej że dominujący obecnie ród Lannisterów lubi jak jest wiele postaci o tym samym koszcie.
Ocena: 5


Magiczny Rytuał Krwi
Karta klimatyczna, aczkolwiek najczęściej będzie ratować smoki. Są one niezbędne dla funkcjonowanie talii oraz sam Rytuał spada od razu i nie przeszkadza, bo smoki nie mogą mieć dodatków.
Ocena: 4


Rycerze Słońca
Postać na którą nie działa Pierwszy Śnieg Zimy. Opcjonalna renoma. Może w końcu powstaną talie Martelli inne niż oparte na masie tanich postaci wspartych Arianną. Czerwoną Żmiją i Doranem. Myślę, że tego typu postać była Martellom potrzebna.
Ocena: 4


Zemsta za Elarię
Świetna karta, przez którą przeciwnicy kilka razy zastanowią się przed atakiem z kilku punktowym roszczeniem. Lannister sam wyrzucający sobie karty z ręki, czy Stark zabijający sobie 2-3 postacie. Pewnie w 3 sztukach w każdej Martellowej talii.
Ocena: 6


Ulica Stali
Karta obecnie przydatna tylko u Starków, ale tam chyba brak dla niej miejsca. Może jak kiedyś będą przedmioty lub bronie dające możliwość odwrócenia sytuacji na stole to się przyda.
Ocena: 2


Orle Gniazdo
Niestety mogła byś dobra lokacja a wyszła słaba. Dlaczego? Oto lista kart przed którymi Orle Gniazdo nie chroni (Korona ze Złota - działa cały czas a nie do końca fazy, Lyseńskie Łzy - efekt Orlego Gniazda kończy się przed rozpatrzeniem trucizny). Pomijam fakt, że można zwyczajnie daną postać wrócić na rękę, do talii albo zmusić do poświęcenia. Przy koszcie 4 nie powinno być takich luk w systemie ;)
Ocena: 2


Koszmary
Główna moc tej karty to usuwanie tekstu miejsca, co niejednokrotnie burzy strategię przeciwnika. Z postaci niwelujemy np. umiejętność Robba czy Gregora.
Ocena: 5


Głód
Użyteczne tylko i wyłącznie po Pierwszym Śniegu Zimy, ale chyba nie ma miejsca na aż tyle mało ekonomicznych kart fabuły...
Ocena: 2

Podsumowanie
Jeśli nie kolekcjonujesz kart, a grasz Nocną Strażą albo Baratheonem to możesz sobie odpuścić ten zestaw. Pozostałe rody dostają coś wartego uwagi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz