poniedziałek, 21 marca 2016

Królewski Pokój - omówienie Zestawu Fabularnego

Pora omówić trzeci Zestaw Fabularny.


Ser Rodrik Cassel
Postać posiada praktycznie same plusy. Daje dociąg, którego Starkom brakuje (mają dociąg warunkowy dzięki innym postacią). Wystarczy aby atakował z Aryą i jakimś wilkorem i mamy 3 nowe karty. Rodrik sam sobie też daje dociąg. Po drugie nie może otrzymać innych dodatków poza bronią co jest dużym plusem, gdyż nie otrzyma Makowego Mleka. Dodatkowo jest lojalny więc grając na Wierności można obniżyć jego koszt. Jedyne minusy to brak ikony oka, ale to typowe dla Starków i siła 4 co oznacza, że w obecnej mecie dość łatwo zginie. Na pewno będzie grany, biorąc pod uwagę ilość tanich unikalnych postaci z rodu Stark.
Ocena: 4


Wilcze Sny
Karta darmowa i pozwala wyszukać wilkora takiego jakiego akurat potrzebujemy. Ostatnio dużo nowych kart jest dla wilkorów więc na pewno jest to ciekawa opcja. Starkowie nie mają na razie tyle kart wymagających klęknięcia kartą rodu więc to też nie problem. Grając przeciwko Greyjom albo Targrayenom warto szybko dokopać się do Damy i ta karta to umożliwia. Drugim wartym szukania wilkorem jest Szary Wicher.
Ocena: 4


Ser Hobber Redwyne 
Postać wpisująca się w motyw rycerze i damy. Wyszukanie odpowiedniej Lady (np. Margary bądź ze sztandarem Arianny czy Melisandry) może być kluczowe dla rozgrywki. Postać współdziała też z Różą Lady Sansy oraz Rycerzem z Arborn. Będzie grany ale w niewielkich ilościach.
Ocena: 4


Klacz w Rui
Najlepsza karta w tym Zestawie Fabularnym. Genialna ze względu na fabułę książki i także z tego powodu naturalny dodatek dla Rycerza Kwiatów, który wygrywa wówczas niebronione wyzwanie. Ponad to karta dobra przy karcie fabuły Rycerski Pojedynek. Po śmierci postaci karta wraca na rękę. Nie jest unikalna więc spokojnie może być w 3 kopiach w talii. Dzięki tej karcie Tyrellowie będą w końcu grywalni na turniejach i jeszcze więcej będzie dołączonych jako sztandar. Przy współpracy z Greyjoyami można przeciwnikowi zrobić tzw. jesień średniowiecza. Rumaki bojowe to przestarzałe modele, kobyłki to jest przyszłość ;) 
Ocena: 6


Ser Alliser Thorne 
Postać którą opłaca się wystawiać tylko i wyłącznie z umiejętności, co niestety powoduje, że przeciwnik widząc, że zostawiłeś 4 złota wpierw zaatakuje na intrygę, którą zapewne wygra aby spróbować odrzucić Alistera z ręki. Inne ryzyko jest przy grze z Lannisterami, którzy Zdradą zablokują wejście tego rycerza. Sam Alister daje dość dużo, bo powoduje że wszystkie postacie Nocnej Straży mogą blokować walkę na mieczu - nawet Kruk. Karta dobra ale bez efektu wow.
Ocena: 4


Broń Treningowa
Niestety nie jest to zbyt dobra broń. Z zasadzki działa dobrze, bo może przechylić szalę zwycięstwa na Twoją korzyść. Chroni przed Tronem z Morskiego Kamienia. Poza tym ikonka militarna. którą otrzymuje postać jest najmniej potrzeba Nocnej Straży.
Ocena: 3


Księżycowy Chłopak
Dociągu nigdy mało. Negatywny efekt nie jest aż tak straszny, bo dzięki Czerwonej Twierdzy raczej nie przegrywamy starć o władzę. Problemy są gdy przeciwnik ma jeszcze złoto bo istnieje ryzyko zagranie czegoś z zasadzki, a wówczas tracimy kartę z ręki. Postać tania. a przy Wierności kosztuje tylko 1. Do pogrania ale bez szału.
Ocena: 4


Królewski Pokój
Karta Fabuły na pewno jest dobra w grze wieloosobowej. W pojedynku niestety średnie. Statystyki nie powalają. Pytanie Kiedy to użyć? W późnym etapie gry klęknięcie stronnictwa czy zapłacenie 1 złota to żaden problem. Na początku to i owszem, ale dla gracza Baratheonów problemem będzie nie za wysoka rezerwa. Lepiej raczej trzymać miejsce w talii Fabuły na inne karty.
Ocena: 3


Ser Gregor Clegane
Pierwsze wrażenie - wow, 10 siły i możliwość zabicia dwóch postaci w tym jednej będącej na stole. Jednak pierwsze testy ostudziły mój zapał. Jakie są szanse zabicia będącej na stole postaci o koszcie 5 lub wyższym? Raczej małe. Jak gramy przeciwko frakcji na Wierności to takie postacie mają co najwyżej duplikaty i ciężko akurat w to trafić. Najczęściej czyścimy stół z tanizny - głównie kart za 2 i ewentualnie za 3 bo ich jest chyba najwięcej. Ciekawie wygląda natomiast połączenie z Tyrellami i ułożenie górnej karty, takiej jakiej chcemy (Niedźwiedź i Dziewica Cud). Ogólną ocenę podnosi renoma, ale przy obecnie dostępnych kartach nie widzę Gregora w 3 kopiach.
Ocena: 4


Nigdy nie stawiam przeciwko mojej rodzinie
Karta niemal całkowicie losowa. Używana chyba tylko w sojuszu z Tyrellami - Niedźwiedź i Dziewica Cud - a tak to raczej klaser. Lepsza wersja to Usłysz Mój Krzyk.
Ocena: 2


Nowo Mianowany Lord
Karta za 4 która niszczy lokację o koszcie 3 jest dobra. A jak jest to postać to ocena idzie o punkt wyżej. Czerwona Twierdza, Wielki Kraken czy inne ważne lokacje nagle mogą zniknąć a przeciwnikowi nagle psuje się plan tury. Jako Lord może wyjść taniej przy karcie fabuły Szlachetny Cel wyjdzie bardzo tanio, choć sama karta fabuły rzadko jest stosowania w taliach spod znaku krakena. Ponadto Nowo Mianowany Lord świetnie współpracuje z Euronem. Przykład z rozgrywki przeciwko rodowi Martell: na stole Euron straszony przez Ghaston Gray. Wychodzi Nowo Mianowany Lord, Ghaston na stos kart odrzuconych i po chwili przejmuje go Euron, który może potem co turę wyciągach tę lokację ze stosu kart odrzuconych przeciwnika.
Ocena: 5


Rybacka Sieć
Kolejna karta uniemożliwiająca blokowanie. Generalnie dobra, ale przy niej jest stały problem talii Greyjoyów: co wyrzucić zamiast niej? Czasem jak talia jest przeładowana dodatkami, lokacjami i wydarzeniami zdarza się, że nie ma postaci na ręce, a wówczas nici z tego że np. Tywin ma sieć na sobie. Jako plus warto zauważyć, że w momencie śmierci postaci Sieć wraca na rękę, ale minusem jest cecha Stan, przez co Cressen zjada sieć na śniadanie. Inwestując w dodatki zagrywane na wrogie postacie traci sens posiadanie Tronu z Morskiego Kamienia.
Ocena: 4


Starucha z Vaes Dothrak
Dobra karta ale nie do talii Targrayenów na Wierności. Przy Sztandarze z Lwem sprawdza się jak najbardziej, bo sama jest Dorthakiem. Ciekawie wyglądałaby wraz z Czytaczem, ale taka kombinacja to raczej do domowego grania. Z Baratheonamia współgra z kartą Widziane w Płomieniach.
Ocena: 4


Srebrzysta
Karta na przyszłość, bo obenie to dołączamy do Daenerys i dajemy renomę, którą już ma. Trzymanie tylko dla Khala to zapychanie talii. Jak będzie więcej postaci na które można ją zagrać.
Ocena: 2


Zniesławiony
Zapowiedź dodatków Martelli zabierających ikonki. Z nich ten dodatek jest chyba najlepszy bo umożliwia zagranie Lyseńskich, bądź Grę Dorana. W przypadku śmierci zniesławionej postaci karta wraca na rękę. Lepsze od klękania postaci bo jest na stałe, a konkretnie póki nie zostanie zrzucone przez Konfiskatę bądź coś podobnego.
Ocena: 4


Szlak Kości
Karta umożliwiająca wygranie przez przegrywanie wyzwań. Teoretycznie co turę zgarniamy 3 punkty (3 wyzwania przegrane jako atakujący i trzy jako broniący), ale w praktyce trwa to trochę dłużej, plus istnieje ryzyko, że turze przed zgarnięciem punktów ktoś rozwali Szlak Kości - np. Nowo Mianowany Lord. Niezłe ale grywalne w specyficznych taliach, bądź w 1 sztuce jako alternatywne źródło punktów zwycięstwa.
Ocena: 3


Błędny Rycerz
Karta sensowna tylko w taliach z innymi rycerzami. Na dzień dzisiejszy to Tyrellowie i ewentualnie Lannisterowie. Podstawa w modnej ostatnio talii Tyrelów z Lordem Przeprawy. De facto jest to wówczas postać za 2 z dwoma ikonkami i 3 siły.
Ocena: 4


Pasowany na Rycerza
Jak mamy za mało rycerzy, to możemy jakąś postać pasować na rycerza. Fabularnie jest to karta nieco dziwna, bo teoretycznie rycerzem może być pasowany każdy - od Szarego Wichra (Umocniona Pozycja+Makowe Mleko+Pasowany na Rycerza) przez Rajfurkę po Królowe Cierni. Można było w karcie zaznaczy, że nie może tego otrzymać Lady albo postać nieunikalna. Wracając do karty, wraca ona w przypadku śmierci właściciela. Chroni przed Tronem z Morskiego Kamienia, albo podnosi siłę do bezpiecznej 5. Jako rycerz może postać otrzymać Klacz w Rui ale wówczas istnieje ryzyko, że jako Konfiskata usunie Pasowanie na Rycerze spadnie także kobyłka. Trudno będzie znaleźć dla tej karty miejsce w taliach na wierności. 
Ocena: 4


Turniej dla Króla
Karta Fabuły grywalna obecnie chyba tylko we wspomnianej talii Tyrellów wraz z Lordem Przeprawy. Najważniejsze w niej, że daje renomę, a więc karta na dobieg do 15 punktu. Jak będzie więcej rycerzy, to może warto wrzucić 2 sztuki do tali kart fabuły. Co też istotne, nie działa na tę kartę Przewaga na Morzu.
Ocena: 5


Lord Przeprawy
Pierwsza karta agend w Zestawach Fabularnych. Umożliwia zbudowanie nowego archetypu talii - Tyrellowi rycerze. Sensowna agenda chyba jeszcze tylko u Starków. Trzeba tylko pamiętać, ze pierwszy atak jest z ujemnym modyfikatorem i postać z siłą 0 co prawda wykona atak, ale nawet jak nie będzie obrońcy to nie zyskuje nic.
Ocena: 5

Jak dotąd jest to najlepszy dodatek gdyż wprowadza nową grywalną talię, co zawsze pozytywnie wpływa na scenę turniejową. Teraz należy tylko oczekiwać kolejnych Zestawów Fabularnych.
Wszystkie grafiki kart pochodzą ze strony www.cardgamedb.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz